Message Boards

You are here: Message Boards > Localities > Caribbean > Cuba > General > BEATTIE-CESPEDES-NUNEZ
Names or Keywords
All Boards   General - Family History & Genealogy Message Board

BEATTIE-CESPEDES-NUNEZ

Sort

BEATTIE-CESPEDES-NUNEZ

Helene from France  (View posts) Posted: 30 Mar 2000 12:00PM GMT
Classification: Query
Surnames: BEATTIE, CESPEDES, NUNEZ, FREYRE, Mesa, Aguilera
I'm searching Clarita de CESPEDES probably descendant of Carlos Manuel and married with Thomas William BEATTIE from Manzanillo.

I'm searching too, Richard BEATTIE married Delio NUNEZ MESA and Sylvia NUNEZ BEATTIE married Fabio Osacar FREYRE y AGUILERA;

Descendants probably in Florida ?!
Thank you very much for your help.
HELENE from France

Nunez family of Cuba

Miguel Nunez  (View posts) Posted: 2 Dec 2000 12:00PM GMT
Surnames: NUNEZ, NUÑEZ
The Nunez family of Cuba came from the Canary Islands in the 18th century. My great grandfather Gen. Emilio Nunez was vice president of Cuba in 1916 and was the uncle of the Nunez Mesas you mentioned. General Emilio Nunez fought for Cuban independence and was a close friend of Jose Marti

Filiación

NCardenas3019  (View posts) Posted: 3 Dec 2000 12:00PM GMT
Surnames: Nuñez, Nunez, Rodriguez, Perez, Labrador, Otero, Roxas, Sotolongo, Gutierres, Carvajal
Estimado Miguel,

Me puedes confirmar la filiación de la madre del Gral Emilio Núñez.

Yo tengo lo siguiente:

Emilio Núñez y Rodríguez, hijo de Bernardo Núñez Pérez-Labrador y de Eulalia Rodríguez Otero; nieto paternos ?; nieto materno de ?.

¿Sera Eulalia hija de José Rodríguez Morejón y Roxas-Sotolongo, y de Gertrudis de Otero y Gutiérrez de Carvajal?

Gracias,

Nicolás.

Nunez family

Miguel Nunez Lawton  (View posts) Posted: 8 Dec 2000 12:00PM GMT
Surnames: Nunez, Nuñez, Portuondo, Blez
Nicilas:
La filiacion de mi bisabuelo el General Nunez,que fue vicepresidente de Cuba del 1917 a 1921 es correcta. Yo tengo toda su genealogia pero siento decirte que Jose Rodriguez y Gertrudis de Otero no son sus abuelos. Manana buscare la filiacion y te la enviare. La familia es de Alacranes, Matanzas por el lado de los Otero y creo se llamaba Josefa Otero y Claudio Maria Rodriguez. De todas maneras te lo confirmare. Los Nunez vienen de Canarias en el siglo 18 y el imigrante se llamaba Jose Nunez que caso en seguandas nupcias en Guanabacoa. De ahi pasaron los descendientes a Santa Maria del Rosario y a Las Villas, donde eran duenos del ingenio San Francisco en La Esperanza, Las Villas. El general se caso con Dolores Portuondo y Blez biznieta del Marques de las Delicias del Tempu, de Santiago de Cuba, en Filadelfia cuando la Guerra Grande, y despues paso a La Habana donde fue el primer gobernador de esta provincia y tuvo el gran honor de izar la bandera en El Morro el 20 de mayo de 1902.

Genealogia familia Nunez

Miguel Nunez Lawton  (View posts) Posted: 9 Dec 2000 12:00PM GMT
Classification: Lookup
Surnames: Nunez, Nuñez, Rodriguez, Otero
Estimado Nicolas:
Ayer tuve el gusto de hablar con Enrique Hurtado de Mendoza que me dijo te conocia. Tuve tiempo de buscar los datos que me pediste y pude verificar que Eulalia Rodriguez y Otero es hiha de Claudio Maria Rodriguez y de Josefa de Otero, naturales de Alacranes en Matanzas y lugar donde tenian su ingenio llamado El Destino. El matrimonio de Bernardo Nunez con Eulalia no lo tengo pero me imagino habra sido en el ano 1850 en Alacranes. Dime si sabes como se podria conseguir esto. A su vez Bernardo es hijo de Manuel Jose Nunez y Carrasquillo que se bautizo en 1781 en Sta. Maria del Rosario, ese bautizo si lo tengo y que caso en Caraballo, Las Villas con Manuela de la Encarnacion Perez Labrador y Hernandez, hija de Manuel Labrador y de Maria Hernandez.
Espero esto te ayude, yo no he podido subir el lado Rodriguez por falta de documentacion.
Escribe si sabes algo mas.
Saludos de,
Miguel Nunez-Lawton

Morejon-Morejon & Lima Urrutia

Moraima Little  (View posts) Posted: 28 Jan 2001 12:00PM GMT
Surnames: Morejon, Lima, Urrutia, Curbelo
Anyone with information regarding families with Morejon-Morejon and Lima Urrutia names in the vicinity of Alacranes, or Cardenas, Matanzas, please get in touch with me. These are the names of my greatgrandfather, Manuel Maria Morejon Lima, father of Sarah Morejon Curbelo, my paternal grandmother. Thank you.

Re: Morejon-Morejon & Lima Urrutia

mara gonzalez morejon  (View posts) Posted: 1 Aug 2001 5:16PM GMT
Surnames: Morejon, Gerardo, Ayala
I'm researching my mother's line but don't have that much info. my greatgrandfather was fermin morejón lima who married caridad gerardo. i believe he was from jaguey grande, which is a coincidence with the info you posted. they had 12 children, including my granfather, Isidoro who married felicia ayala morejon. if you any additional info, please post reply. thanks.

Re: Nunez family of Cuba

Stephanie  (View posts) Posted: 8 Feb 2004 5:48PM GMT
Surnames: Nunez
My grandma's grandparents lived in the Canary Islands and were traveling to Cuba when their raft was blown off course to Santo Domingo. Your story explains why my family may have been traveling to Cuba. Thanks!

Re: Nunez family

Juan Antonio Sanchez Nunez  (View posts) Posted: 27 Nov 2004 9:20PM GMT
Surnames: Nunez, Nuñez
Hello: My great-grandfather was Pablo Nunez-Mesa. He is somehow related to General Emilio Nunez Rodriguez but I don't know exactly how. Does anybody know?
Juan A. Sanchez MD
Easton, Connecticut, USA

Re: Nunez family

Helene from France  (View posts) Posted: 27 Nov 2004 9:30PM GMT
Surnames: Nunez, Nuñez
My lovely cousin Miguel Nunez Lawton know very well her family. Best of me..because for me it's just a collateral family from Manzanillo and Santiago.
Mnlawton@hotmail.com
Good luck. Helene.

Find a Board

Page Tools