Message Boards

You are here: Message Boards > Localities > Caribbean > Cuba > General > Milanés de Céspedes
Names or Keywords
All Boards   General - Family History & Genealogy Message Board

Milanés de Céspedes

Sort

Milanés de Céspedes

Diego García  (View posts) Posted: 5 Jul 1999 12:00PM GMT
Classification: Query
Surnames: Milan�s, C�spedes, Tellez-Gir�n, Figueredo
Estoy buscando información sobre mi antepasado Rafael Milanés de Céspedes, quien presumiblemente fue fusilado en Bayamo (1872?) y quien mandó a su familia a Cartagena, Colombia en 1871. Estaba casado con Clara Tellez-Girón y Figueredo. Por tradición familiar creemos que era sobrino de Carlos Manuel de Céspedes y de Perucho Figueredo. Tengo información de que mi bisabuela se escribía con José Jacinto Milanés (poeta) a quien llamaba su primo.
Gracias por cualquier ayuda e información

Flia. Milanes

J. R. Milanes (Raul)  (View posts) Posted: 22 Apr 2001 12:00PM GMT
Surnames: Milanes, Rodriguez
Mi abuelo Manuel Benigno Milanes Rodriguez era hijo de Jacinto Milanes (no recuerdo el segundo apellido), tengo entendido era de la zona de lo que es hoy Manzanillo, en aquel entonces.Bayamo. Conoci un Milanes Cespedes descendiente de Carlo M. de Cespedes y su querida Candunga o Canducha y se estaban en la familia.Como todos (o casi todos los Milanes)tenian su raiz en Bayamo. Tengo entendido que el origen del apellido Milanes en Cuba viene del Milanes guerrero nacido Milan Italia paso a Espana a unirse a los espanoles a pelear contra los moros y se radicaron en la zona norte de Espana (creo Burdeos). Eso es lo unico que he podido averiguar. Tal vez si se pudiera comunicar con las Iglesias de Manzanillo se pudieran obtener mas informacioines o tal vez en Bayamo. RAUL

Re: Flia. Milanes

mecfromnj  (View posts) Posted: 12 Jan 2004 1:30AM GMT
Surnames: Milanes
El abuelo de mi mama era tambien Manuel Benigno Milanes. Ellos tubieron 6 hijos. Solamente dos de los hijos Raul Milanes y Gladys Milanes se fueron del pais a Estados Unidos. Si todo esta informacion es correcta por favor pasame un E-mail a constanten@optonline.net.

Gracias,

Maria E.

Re: Milanés de Céspedes

maria constanten  (View posts) Posted: 1 Feb 2004 11:17PM GMT
Surnames: Milanes, Cespedes, Tellez, Figueredo, Valde, Ospina
Ok...I found Rafael Milanes de Cespedes in two places. On the mormon website and on the cuban genealogy center. My surname is also Milanes (one of them) and what I found is the following:
Rafael Milanes de Cespedes was killed in the 10 yr war in Cuba. His parents are Ursula Teresa de Cespedes and Juan or Jose (sometimes either are use) Antonio Milanes. They were married in 1822 (approx) and had three boys. One of which is Rafael Milanes de Cespedes. However, I have a different name for his wife...I found Francisca Valde Ospina. Don't know if that is right or not.
His brothers are: Jorge Carlos Milanes de Cespedes and Luis milanes de Cespedes.
Jorge married Carmen Figueredo Tellez. So far I found they had one son Jorge Milanes Figueredo. That's where I am. If you have further information, please contact me directly.

Thanks,

Maria

Re: Flia. Milanes

roberto  (View posts) Posted: 24 Aug 2004 12:40PM GMT
Surnames: Milanes, Milanez, Mendizabal
Thanks for the interesting information, Can you tell me if there is a difference in the spelling of the family name: es or ez.My family name is Milanez,that's how my mother spelled it.Her name is Antonia Beatriz Milanez y Mendizabal.Thank you again.

Re: Flia. Mendizabal

AnnetteBaquedano  (View posts) Posted: 24 Aug 2004 10:05PM GMT
Surnames: Alzola, Mendizabal, Omar
I would be very interested in what part of Cuba your mothers family was from and what the time frame was. I have a direct Mendizabal ancestor line who established themselves in Cardenas. Please let me know if any of these names sound familiar.

gracias, Annette

Descendants of José Manuel de Mendizabal

1 José Manuel de Mendizabal de Echevarria b: Abt. 1807 in Villa de Zaldivia, Vizcaya, Spain
..+Juana de Omar de Meaurio b: Abt. 1811 in Ibarranguela, Vizcaya, Spain m: Abt. 1832 in Ibarranguela, Vizcaya, Spain

..2 Dominga Mendizabal Omar b: in Zaldivia, Vizcaya, Spain
......+Pedro Antonio de Alzola Erdaide b: May 02, 1844 in Nachitua, Vizcaya, Spain

......3 José Antonio Alzola Mendizabal b: June 25, 1876 in Nachitua, Vizcaya, Spain d: May 1961 in Cárdenas, Cuba
..........+Catalina María de la Concepcion Victorero Gonzalez b: December 26, 1871 in Cárdenas, Cuba d: January 11, 1948 in Cárdenas, Cuba m: May 18, 1904 in La Purisima Concepcion, Cárdenas Cuba

......3 Valentina Alzola Mendizabal b: December 1871 in Nachitua, Guernica, Spain
..........+Marcos Mendiola
......3 Mateo Alzola Mendizabal b: February 25, 1878 in Nachitua, Vizcaya, Spain

..2 Francsico Mendizabal Omar b: October 10, 1833

Jorge Milanes  (View posts) Posted: 5 Apr 2005 9:03PM GMT
Surnames: Milanes, Cespedes
Hello my grandfather was Jose Milanes de Cespedes. I was name after his brother Jorge Milanes. I have the entire family tree, if you would like to have it let me know..

Martha Milanes  (View posts) Posted: 8 Oct 2006 7:38PM GMT
Yo soy hija de Jorge Milanes, de Cartagena Colombial. Mi abuelo se llamaba Eugenio Milanes y estoy interesada en completar mi genealogia. Por favor, escribame.
Gracias

vergaraefe  (View posts) Posted: 16 May 2007 3:57PM GMT
Classification: Immigration
Surnames: Figueredo, Cisneros, Céspedes, Téllez, Milanés
Diego: Con relación a su nota publicada en 1999, le doy respuesta:

1. Mi abuelo, LUIS FIGUEREDO RODRÍGUEZ, fue hijo del Mayor General LUIS FIGUEREDO Y CISNEROS (héroe de la Guerra de los Diez Años de Cuba y primo hermano de Pedro (Perucho) FIGUEREDO y CISNEROS. Mi bisabuelo capituló en 1878 después del Pacto del Zanjón y emigró a Colombia tras la capitulación, país donde murió en 1914.

2. Revisada la partida bautismal de mi abuelo LUIS FIGUEREDO RODRÍGUEZ (hijo del Mayor General), aparecen como sus padrinos de bautismo: RAFAEL MILANÉS y CLARA TÉLLEZ. El registro tiene fecha de 14 de Octubre de 1882, ceremonia que fue celebrada en la ciudad de Montería, Colombia (cerca a Cartagena de Indias).

3. Aún desconozco las razones por las cuales mi bisabuelo el Mayor General Luis FIGUEREDO y CISNEROS escogió a Colombia, pero tras ver su anotación, la información que yo tengo coincide en parte con lo que usted escribe. Me gustaría saber sus fuentes de esa información. Además, podría ampliarle las suyas sobre sus antepasados RAFAEL MILANÉS y CLARA TÉLLEZ, que muy seguramente son los mismos que hicieron de padrinos de mi abuelo.

Cualquier información puede escribirme a mi email: vergaraefe@hotmail.com

En la actualidad, resido en Bogotá D.C., Colombia.

Un saludo.

dlgarcia1  (View posts) Posted: 17 May 2007 12:02AM GMT
I'm sorry I only look at this message now. I am very interested in knowing the entire family tree. If you are so kind of contacting me, I really appreciate it.
Best regards
Diego Garcia
dlgarcia@cable.net.co

ralphmetal91  (View posts) Posted: 3 Jun 2009 5:55PM GMT
hello there, i can see your name is Maria,
well maria as long as my english leteraly sucks and i can see your message about milanes de cespedes is very old. Maybe you'll never get this but right now i`va gained a big intrest about my family and how uncommun my lastname is. Well, if u get this and if u have found out more about this lastname please i`d be very greatfull if you would help me a little bit about this matter...my email is rafaelangelmilanes@yahoo.com ...my name is Rafael Angel MIlanes Echemendia and i am cuban...if u speak spanish, better.

mconstanten  (View posts) Posted: 27 Jul 2009 12:30AM GMT
ola Rafael Angel Milanes

I am also Cuban and I am sorry I didn't reply earlier as my email account has changed. It is dandm6@comcast.net.
Anyway, I have some information regarding the Milanes family tree, however, since it is a pretty large family with many branches I am not sure where the connection is. I don't recognize the "Echemendia" surname so I am not sure I've seen that in my research. Iam researching my mother's side of the family with the last name "Milanes".

I do speak and write Spanish, but not as well as English. Either way, send me an email with more specific information.

Maria E.

fjmilanes1  (View posts) Posted: 24 Nov 2009 5:59PM GMT
Mi bisabuelo era Jose Antonio Milanes de Cespedes, hijo de Jose Antonio Milanes Rodriguez de Arellano y Ursula Teresa de Cespedes Barrero. Sus hermanos eran Luis Felipe, Jorge Carlos, Rafael y Gertrudis "Lula". Si tienen mas informacion por favor enviemela.
Gracias

Find a Board

Page Tools