Search the Boards

Search Results  - 471 Messages

per page

Espinoza Posted on: 13 Feb 2000, by Fabio Estrada Solorzano

Localities > Central America > Nicaragua > General

I am so delighted,to have recieved your message. And even more so for it to be family! Ican't wait to speak with you!! What is a good time to call you? Yes, I am Cuadra Velez, My mother is Myrian Vele...

Familia Espinosa de Managua Nicaragua Posted on: 13 Feb 2000, by Fabio Estrada Solorzano

Replying to Alma Cuadra. Alma, i have all the information you need. I am your cousin. My greatgrandmother is Eloisa Espinoza. I am curious to know which side of the family you come from. Are you Cuadr...

Narcisso's Posted on: 01 Mar 2000, by pnarcisso

I am looking for any "Narcisso's" from Nicaragua. My grandfather's name was Joseph Rudolph Narcisso from, I believe, Managua. He left Nicaragua for Bronx, NY in the early 1900's where he mar...

Sjogreen Posted on: 10 Mar 2000, by cassie

I'd like to find out more about my family. My grandmother, from Nicaragua, lives in the United States not far away from me in my town. I know that she has siblings---Anzonetta, Melitia, Litisha, Ulin,...

Corn Islands,Nicaragua Posted on: 10 Mar 2000, by cassie

This is where my grandmother is from. If any help can be offered please contact me.

Mosquito Coast Posted on: 05 Mar 2000, by Victor M Sartoresi

I'm looking for anyone who lived or had relatives in Greytown, Bluefields, Little Corn Island. of the name Shepherd, Butz, Forrest,Adair, Canton, Adlersberg. please if you are or know of anyone from...

rosendo Amaya or relatives Posted on: 05 Mar 2000, by Victor M Sartoresi

I'm looking for any information about Col. Rosendo Amaya who was military governor of the Departmento de Zelaya. know children that he had were Manuel antonio Briones, and Hilda Rosenda Ines Adlersbe...

McEwan-Callejas Posted on: 23 Mar 2000, by Muriel Hale

My family is from Matagalpa Nicaragua, my great-grandmother was Claudina McEwan, grandfather Esteban McEwan, they are nicaraguans decendants from a Scottish family, if anyone had any information..it w...

Jacob Jaen Posted on: 05 Apr 2000, by Gabriel Jaen Jr.

I've been trying for several years to contact someone in my family in Centrak America with no luck until now. Sira my cousin (?) stayed with me and my family for awhile. She was looking to stay in the...

Jacob Jaen Cantillanos Posted on: 04 Apr 2000, by Gabriel Jaen

I'll do it in english, then in my very poor spanish. Jacob Jaen who was born in Granada, Nicaragua was my uncle, my fathers brother. I never met him but he wrote to me often. I did meet his sister, my...

ancestros Posted on: 05 Apr 2000, by Jacob Jaen Cantillano

Yes, Jacob Jaen is my grandfather, his wife Blanca Martínez and their children Conchi,Cristina,Luis,Omar and Sira who lives now in California. I'm Luis dotter but I live in Sweden. Gabriel do you...

ancestros Posted on: 06 Apr 2000, by Jaen cantillano

Gabriel I'm happy to know about you. Write to my Email: marinajaen@hotmail.com

Alfredo Romero de Comayagua. Posted on: 25 Apr 2000, by ENRIQUEROMERO...

Busco descendientes de Alfredo Romero, de Comayagua Honduras. Su padre fué Próspero Romero, hermanos Próspero, y Manuel (mi abuelo). Sé que hace años murió, cuando vinie...

encontrar al senor Manuel Godoy Posted on: 10 Jun 2000, by Luis Betanzos

a cualqiuera persona que sepa del paradero de el senor Manuel Godoy que vivia en el barrio la reynaga cerca de la iglesia y tiene una hermana llamada Marina. El se vino para USA en el 81 i se establec...

encontrar al senor Manuel Godoy Posted on: 10 Jun 2000, by Luis Betanzos

a cualqiuera persona que sepa del paradero de el senor Manuel Godoy que vivia en el barrio la reynaga cerca de la iglesia y tiene una hermana llamada Marina. El se vino para USA en el 81 i se establec...

Edwardo Bernheim Posted on: 03 Aug 2000, by Gillian Bernheim

I am the 20 year old daughter of a man by the name of Edwardo Jose Bernheim...I was born on February 12,1980 in Leon, Nicaragua. My mothers name is Hazel Campbell from Bonanza...The reason why I am wr...

SEARCHING FOR RELATIVES FROM MASAYA NICARAGUA Posted on: 24 Aug 2000, by LUIS JAVIER GARCIA-USEDA

MY GREAT-GRANDMOTHER'S NAME IS AMELIA MOYA AND GREAT-GRANFATHER'S NAME IS FERNANDO CALERO AND INFO. ABOUT THIER BITHDATES AND DATE OF THIER DEATHS. ALSO INFO. ABOUT THEIR PARENTS. MY GRAND MOTHER IS S...

Familia Zamora Posted on: 06 Sep 2000, by Oscar Zamora

Alberto. Mucho gusto, espero tengamos alguna raiz en comun. Mi abuelo fue Jose de Jesus Zamora quien emigrara a El Salvador, entiendo que un hermano tambien emigro. Mi abuelo contrajo matrimonio en El...

GAMMIE Posted on: 06 Sep 2000, by Karen Gammie

BUscando alguien con apellido GAMMIE que vive Nicaragua.quiero saber si somos pariente espero contestacion muy pronto.""BYE""

Zamora y Vallecillo Posted on: 03 Sep 2000, by AVallecillo65...

Oscar: Mi Mama era una Zamora. Su papa se llamaba Ignacio Zamora. La mama de mi mama era Teresa Sandoval. Mi abuelo era un architecto que se fue de Nicaragua a Costa Rica mas o menos en 1920. Alli ...

Julio Ceasar Guzman Posted on: 11 Apr 1999, by Jessie Spiegelberg

We are looking for the status of Julio Cesar Guzman. He is from the town of Lemon, Nicaragua. He is my mother's brother. She has lost touch with her brother and wonders. She has not had touch for over...

Re: Arana-Arceyut Family Posted on: 30 Dec 2006, by AngelaHarper2...

I have information about Arana and Arceyut if you are still interested Contact me.

Re: COSTIGLIOLO Posted on: 20 Jan 2007, by claudiabellim

Mauro: Soy nicaraguense descendiente de italiano y estoy realizando una investigacion de los inmigrantes italianos a Nicaragua en el periodo 1821-1971 y su aporte a la vida economica y social del pais...

Re: COSTIGLIOLO Posted on: 22 Mar 2007, by claudiabellim

Gracias Mauro. Efectivamente quiero ir por Genova para investigar sobre varios inmigrantes que salieron por ese puerto. Tal vez podria ser en mayo, se lo comunicare con tiempo. Saludos, Claudia Bel...

Re: COSTIGLIOLO Posted on: 22 Mar 2007, by claudiabellim

Mauro: Me encuentro ahora en Milan viviendo la cultura y la lengua italiana y prosiguiendo mi investigacion. me gustaria conocer la infomracion que usted ya tiene recopilada de la familia Castigliolo ...

Familia de Juan Pablo Araica Blanco Posted on: 24 Sep 2000, by Blanca Araica

Estoy tratando de localizar o saber de mis familiares de parte de mi Padre, los cuales viven en Managua, Nicaragua.

Last Dynosourous Prado Araica Posted on: 09 Mar 2007, by chaliar

Me siento como un dynosaurio, ¿soy la única Prado Araica que existe? Todavía busco a mis antepasados Felipa López Peura, Nacida 1814 en Managua-León, Casó con Juan Araica...

Re: COSTIGLIOLO Posted on: 22 Mar 2007, by hugo178

OK.Si desea puedes llamar al numero que le escribi.Y si da una vuelta aqui en Genova puedo ser su guia y asi que se puede tambien hablar de la familia costigliolo.Il numero ya lo tiene.Hasta pronto.Ma...

Last Dynosourous Prado Araica Posted on: 09 Mar 2007, by chaliar

Me siento como un dynosaurio, ¿soy la única Prado Araica que existe? Todavía busco a mis antepasados Felipa López Peura, Nacida 1814 en Managua-León, Casó con Juan Araica...

FAMILIA BLANCO BRAVO DE NICARAGUA Posted on: 06 Apr 2007, by FRANCISCO_ARG...

bUSCO LOS DESCENDIENTES DE ERCILIA BRAVO Y HILARIO BLANCO DE MANAGUA, TUVIERON 9 HIJOS:REYNALDO,ILEANA,BERTHA,ROSIBEL,CARMEN,FRANCISCO,ROLANDO,ALBERTO Y CHILONGA BLANCO BRAVO. TENGO CONOCIMINETO DE RE...

WAAGE Posted on: 24 Apr 2007, by IMEB222

I'm looking for information on a H.S. Waage. He used to travel to Nicaragua and Honduras in early 1900-1920 Also, traveling in 1913-15 was his wife Polita(HiPolita), Helen, Consuelo and an adopted da...

Re: COSTIGLIOLO Posted on: 21 Mar 2007, by hugo178

Hola Claudia.Solamente ahora he leido su e-mail.He tenido un monton de problemea en mi trabajo y he dejado quasi totalmente mi inverstigaciones.Lo unico que puedo hacer es dejarle el numero de mi celu...

Re: COSTIGLIOLO Posted on: 17 Aug 2007, by Esteban16

¿En que año viajo Cesare Costigliolo a Nicaragua y como se llamaban sus hermanos menores?

Re: COSTIGLIOLO Posted on: 17 Aug 2007, by claudiabellim

Esteban, estoy en Italia y regreso a Nicaragua el 27, podemos conversar encontes. Como te localizo? Mi email es claudiabellim@yahoo.com Estoy escribiendo un libro sobre la inmigracion italiana a Nic ...

Re: hodgson family Posted on: 22 Jul 2007, by rioslankford

We met a Donald Hodgson (black). If I remember he worked at the airport terminal in Corn Island, and he spoke English and Spanish, and the local language. I think we know two other people (black) name...

Mariage in Nicaraga Posted on: 17 Nov 2007, by Excitymouse

Hi. I'm hoping someone here can help me. I am looking for a marriage sometime after 1920 of an Alec Ernest Mitchell from England. He married a girl from Nicaragua but I have no other information. As f...

Re: Arana-Arceyut Family Posted on: 24 Jun 2007, by fdm159

I am part of the Arana Arceyut family from managua, if you need more information, please contact me

Re: Families Lola, Larios Areas, Areas Obando. Posted on: 14 Oct 2007, by AValleGara956...

Dr. Emigdio Lola was my parents sponsor at their wedding. He was also my oldest brother Pastor Valle-Garay godfather. I believe that Dr. Lola and Jose Dolores Lola were brothers and such an uncle to ...

Re: Families Lola, Larios Areas, Areas Obando. Posted on: 13 Oct 2007, by auroramontene...

Hi! My name is Aurora Mayorga Lola. I am researching the Lola branch of my family. I am the granddaughter of Emigdio Lola, daughter of Nelly Lola. I would like to add your grandfather Angel Lola Areas...

Re: COSTIGLIOLO Posted on: 16 Aug 2007, by Esteban16

Mi cuarta abuela se llamaba María Luisa Costigliolo, de Nicaragua, estaba casada con Giusseppe Tuzo (también italiano), dueño del hotel "León de Oro" donde se hospedó...

Re: COSTIGLIOLO Posted on: 16 Aug 2007, by claudiabellim

Esteban: Giuseppe Tuzzo viajo a Nicaragua con su esposa y dos hijas en 1848. El Costigliolo se llmaba Cesare. Tambien viajaron sus hermanos menores. De maria Luisa no tengo registro, sabes la fecha...

Re: hodgson family Posted on: 23 Jul 2007, by rioslankford

This Hodgson worked at the airport terminal in Corn Island around the year 2000/2001. I can possibly get contact information through a pilot friend who introduced us back then.

Re: hodgson family Posted on: 26 Jul 2007, by vernafreeman

hi, thank you so much. for all your help tell your friend thank . verna

Re: COSTIGLIOLO Posted on: 17 Aug 2007, by molivieri4907

Hola Esteban.He visto con mucho gusto que ya te comunicastes con Claudia Belli,amiga y companera de investigaciones.Ella ya te dijo lo que sabemos de los Costigliolo que viajaron a Nicaragua.Esperamos...

Re: COSTIGLIOLO Posted on: 17 Aug 2007, by Esteban16

Mi abuela (María Luisa Salinas Bonilla) era hija de Norberto Salinas Ramirez y Rosaura Bonilla Tuzzo, quien a su vez era hija de Agapito Bonilla y María Luisa Tuzo Costigliolo, esta últ...

hodgson family Posted on: 21 Jul 2007, by vernafreeman

i looking for hodgson family from nicaragua bluefield. my dad is garnet k hodgson . he is now called gary. grand dad was dunston hodgson i think he came from england. grand mother eliza or aliza w...

Re: hodgson family Posted on: 23 Jul 2007, by vernafreeman

hello. thank you so much any info help. when my grand mother died my grand dad was seeing a lady an they had together about 8 or 9 kids so donold might be a uncle. thanks

about my family Posted on: 13 Jun 2007, by ejbrew40

i want to know more about the brenes family of nicaragua!!

Re: Any German Nicaraguans?? Posted on: 27 Feb 2008, by marioarguello

The information I am going to give you comes from a book called "The Germans In Nicaragua", I have the Spanish version, called "Los Alemanes En Nicaragua", it was written in German...

Re: Any German Nicaraguans?? Posted on: 04 Apr 2008, by sarahbecking

thank you so much, i will be sure to check out the link. :]

per page