Search for content in message boards

Carmelo Spadaro in Argentina early 1900's / from Valguarnera / Caltanissetta now Enna

Replies: 0

Carmelo Spadaro in Argentina early 1900's / from Valguarnera / Caltanissetta now Enna

Posted: 1510323797000
Classification: Query
Estimados Señoras y Señores:

Estoy investigando la historia de mi familia. Busco descendientes de Carmelo Spadaro o Spataro) quien era hermano de mi abuela. Carmelo viajó de Valguarnera Caropepe, Caltanissetta, Sicilia, Italia para Buenos Aires, aproximadamente en 1906. La última carta que la familia recibió de él fue en el año 1920 - 1928 y en ésta mencionó que tenia cuatros hijos y que su esposa había fallecido ya. Carmelo Spadaro nacio en el año 1883. Su mama se llamaba Anna Pellegrino (1859-1929) nacio en San Filippo, Messina, Sicilia. Su papa, Domenico Spadaro (1838-1897) nacio en Santa Lucia del Mela, Messina, Sicilia. Carmelo Spadaro tiene dos hermanas llamadas Nunziata y Giuseppa Spadaro.

Si Uds. tienen alguna información sobre Carmelo Spadaro, o son
descendientes de esa familia, les agradecería muchísimo respondieran a esta carta.

Esperando ansiosamente recibir noticias de Ud., les agradezco de antemano su consideración a este pedido.

Muy Atentamente,
Bette

In English:

I am researching my family history. I am looking for descendants of Carmelo Spadaro
(or Spataro). He was my grandmother's brother. Carmelo traveled from Valguarnera Caropepe, Caltanissetta, Sicily, Italy to Buenos Aires, Argentina approximately in 1906. The last letter received from him by his family was in the 1920 - 1928. In that letter, he mentioned he had 4 children and his wife had passed away. Carmelo Spadaro was born in 1883. His mother, Anna Pellegrino (1859 – 1929), was born in San Filippo, Messina, Sicily. His father, Domenico Spadaro (1838 – 1897), was born in Santa Lucia del Mela, Messina, Sicily. Carmelo Spadaro had two sisters, Nunziata and Giuseppa Spadaro.

If you have any information about Carmelo Spadaro (Spataro), or are descendants of his, I would appreciate it very much if you would respond to this letter.

Looking forward to receiving some news from you, I thank you in advance for your response to this request.
Bette
Attachments:

Find a board about a specific topic