Message Boards

You are here: Message Boards > Localities > North America > Mexico > Zacatecas > Diaz de Leon Family History
Names or Keywords
All Boards   Zacatecas - Family History & Genealogy Message Board

Diaz de Leon Family History

Sort
  << Prev  |  Viewing 61 - 70 of 125  |  Next >>

Re: Diaz de Leon Family History

nizmeeunice  (View posts) Posted: 22 Oct 2008 5:32PM GMT
Classification: Query
Hola!! Acabo de encontrar este foro y me da mucho gusto conocer un poco más sobre la historia de mi familia materna.
Mi familia materna nació en Boquillas, Zacatecas, mi abuelo fue Jesus Díaz de León Betancourt y después de que murió, tanto mi abuela como mis tios se vinieron a radicar al DF (eso fue hace casi 50 años). Desde entonces ellos perdieron casi todo el contacto con su familia.

Me gustaría saber si alguien conoce un poco más sobre mi familia??

darrt93  (View posts) Posted: 17 Dec 2008 6:11AM GMT
Hi Gabriel,
My name is Rolando de la Torre diaz de Leon. Your mom and my dad Alfredo de la Torre Gonzales were first cousins. Your grandma Lusia and my grandma Socorro were sisters. Your tia Ramona is married to my tio Ramiro diaz de Leon, also from La Monteza. I am glad there is more diaz de Leon in the USA. I have been living in San Jacinto, CA for the last 30 years. I was raised between La Monteza, Montoro and Las Negritas until my departure to the USA in 1978. Keep in touch, email me at darrt93@hotmail.com.

HHRuiz  (View posts) Posted: 19 Dec 2008 3:23AM GMT
Surnames: Gonzales/z, Rosales, Adame, Losoya,
Hi, In your message you mention the surname Gonzales. I have the following Gonzales' in my family tree: Sevas(probably an abbreviation)g-grandfather and Pablo. Pablo my grandfather, I believe came from Pozo Hondo, Zacatecas. His wife(my grandmother) Maccimiana Losoya had children starting from 1881 with at least one child born in San Ygnacio, Zac. They did at some point move to Coahuila, but I believe that most of their 9 children were born in Zacatecas. Any input would be appreciated.

luisfco667  (View posts) Posted: 29 Dec 2008 2:49AM GMT
Hola:

Me presento mi nombre es Luis Francisco Diaz de Leon Mendoza hijo de Francisco Arturo Diaz de Leon Santiago nieto de Francisco Diaz de Leon Diaz de Leon, vivo en el puerto de Veracuz,Mexico; mi abuelo es de Mantanzas, Jalisco.

Les dejo mis datos:

luis fco667@gmail.com

mundodile  (View posts) Posted: 29 Dec 2008 3:42AM GMT
Tengo alguna informacion acerca de la familia Diaz de Leon de Montesa asi como de arboles genealogicos. si deseas alguna informacion te ruego te pongas en contacto asi como de recomendarte una visita a este lugar que es la cuna de los Diaz de Leon.

atte Edmundo Diaz de Leon

mundodile  (View posts) Posted: 29 Dec 2008 3:46AM GMT
por cierto mi mail es mundodile@hotmail.com para comunicarte.

saludos

57olds  (View posts) Posted: 12 Jan 2009 1:34AM GMT
Hi to diaz de leon family im diaz de leon to my grampa was andres diaz de leon from chepinque zacateca.

verodlr70  (View posts) Posted: 31 Jan 2009 5:24AM GMT
Surnames: Vero
Creo que yo tengo información de tu familia. Estoy encontacto con algunos Díaz de León que no han sido mencionados en los mensajes de esta página, si gustas mi correo es:
verodlr70@hotmail.com
Y porsupuesto para quien desee información yo provengo directo de los Díaz de León de Boquillas y la Montesa.
Saludos

verodlr70  (View posts) Posted: 31 Jan 2009 5:28AM GMT
Perdón, omití mi nombre, soy Verónica Diaz de León y mi abuelo fue Manuel Díaz de León Soto

veronicadiazdl1690  (View posts) Posted: 8 Feb 2009 7:59AM GMT
Hi!!

I'm Veronica, and im from Irapuato, Gto, Mexico. My side of Diaz de Leon's family come from Zacatecas. My grandfather's name is Adolfo Diaz de Leon Soto, his wife's name is Guadalupe Ramos Lopez. My father told me that they become from the town called La Monteza, the same that you said. I've always wanted to know all my family's history and I haven't still get it. I'd would like you can show me all the information about this you have, and i can tell you about other information that you don't have in the family's tree's picture that you made. I'm really interested in all this, and if you can write a response to me, i'll thankful you very much.

I hope you can answer, and guess what? im from the 8th generation of Diaz de Leon, too.

See you.
Results per page    << Prev  |  Viewing 61 - 70 of 125  |  Next >>

Find a Board

Page Tools