Message Boards

You are here: Message Boards > Localities > Central Europe > Germany > Niedersachsen > General > MERZEN Family GROTE
Names or Keywords
All Boards   General - Family History & Genealogy Message Board

MERZEN Family GROTE

Sort

MERZEN Family GROTE

Grote_t  (View posts) Posted: 10 Jan 1999 12:00PM GMT
Classification: Query
Surnames: GROTE, VON DEM BRINCKE, DOCKTER, KOLKER, KEMME
I am searching for ancesters or descendants from Hermann Heinrich Grote.
The family Grote was located in Merzen, Sudmerzen and Osteroden (nord-west of Osnabruck). 26-11-1764: Hermann Heinrich Grote married Maria von dem Brincke in Merzen.
Their son Hermann Henricus Grote married Margaretha Maria Kolkers in Merzen 08-11-1796.
Their son Johann Everhard Grote married Margaretha Adelheid Docter in Merzen 22-01-1828.
Their son Johann Heinrich Grote married Catharina Margaretha Wilhelmina Kemme in 09-02-1858 (Merzen). They came to IJsselmuiden (the Netherlands) in
1859 or 1860.
When you have information I think it would be nice to exchange. My e-mail address is: tgrote@gironet.nl

Re: MERZEN Family GROTE

Piet Brinkman  (View posts) Posted: 11 Aug 2003 5:42PM GMT
Beste Ton Grote, Mijn overste grootmoede Margaretha Kolker (geb rond 1720) trouwde met Heinrich Johann Brinckmann (geb 1719) wonend in sudmerzen. Van haar weet ik niet veel meer. We van Brinkmann. Hun hofstede lag recht tegenover die van Kemme.
Samen is een zoon van hen samen met een zoon van kemme, als veenbaas naar Haskerdijke gegaan. (Overigens was de hoeve van Brinkman van oorsprong een germaanse, die van Kemme een romeinse Etymologisch is kemme van kemmenade wat een romeinse boerenhoeve was
Als jij meer weet over de Kolkers houd ik me aanbevolen

vr groet
Piet Brinkman

Re: MERZEN Family GROTE

CharlesMeyer59  (View posts) Posted: 5 Nov 2009 6:34AM GMT
Surnames: Grote, von dem Brincke
Has anyone been able to reach Ton Grote? I have information about some of the American descendants of this family.

Grote, von dem Brincke family

Find a Board

Page Tools