Message Boards

You are here: Message Boards > Localities > Caribbean > Cuba > General > Bello, Hernandez, Abreu, Reina, Saez in Placetas, Santa Clara
Names or Keywords
All Boards   General - Family History & Genealogy Message Board

Bello, Hernandez, Abreu, Reina, Saez in Placetas, Santa Clara

Sort

Bello, Hernandez, Abreu, Reina, Saez in Placetas, Santa Clara

Brian Tosko Bello  (View posts) Posted: 21 Feb 2004 3:48AM GMT
Classification: Query
Surnames: Hernandez, Abreu
Currently conducting research on relatives in the Placetas, Santa Clara region. My paternal great grandparents were Leocadio Hernandez who married Nieve Abreu. They had about seven children: Roberta, Orfelino, Jacinta, Leocadio, Clemente, Marcian and Juana. Will post more info soon.

Re: Bello, Hernandez, Abreu, Reina, Saez in Placetas, Santa Clara

marta soto de rodriguez  (View posts) Posted: 11 Mar 2004 4:55PM GMT
Surnames: Abreu, Perez, Aguila, Obregon

My husband's grandmother's name was Rita Maria Abreu Perez from the city of Santa Clara, Cuba born Jan 11,1895 died February 1982.

Her parents name were Candelaria Perez Aguila and Francisco Abreu Obregon all from the city of Santa Clara

Hope this helps

Re: Bello, Hernandez, Abreu, Reina, Saez in Placetas, Santa Clara

Mayra  (View posts) Posted: 21 Jul 2004 11:39PM GMT
Surnames: Perez, Aguila, Mesa, Carcho, Corcho
Marta, ¿cómo estas? Nosotros estuvimos comunicando un tiempo atrás. Leyendo la información que enviastes sobre la abuelita de tu esposo, aquí te mando esta información (no se si te la había enviado antes o no) yo pienso que hay alguna conexión (nosotros también en una parte de la familia tenemos Abreu pero no tengo el enlace)

El padre de mi bisabuelo se llamaba Ambrosio Pérez Águila de Cumanayagua?? (no se cuando nació pero por lo menos en 1861) y vivía a los pies del río Guaracabuya cuando falleció, según mis tíos unos dicen que era de descendencia Isleña como los Abreu y otro dicen de que era de Vizcaya. Sus padres se llamaban Ramón Pérez Mesa y Ana Águila Carcho (Corcho??)

¿Tienes los nombres de los padres de Candelaria? Si te lo pedí antes perdona, es que estoy en el trabajo y no tengo todos los apuntes conmigo.

Muchas gracias,

Find a Board

Page Tools