Message Boards

You are here: Message Boards > Localities > Caribbean > Cuba > General > looking for family names
Names or Keywords
All Boards   General - Family History & Genealogy Message Board

looking for family names

Sort
  << Prev  |  Viewing 31 - 36 of 36

Re: Trelles y Tigera S.C. Matanzas

Alina  (View posts) Posted: 9 Sep 2006 5:51AM GMT
Classification: Query
Surnames: Marcet
Antonio,

I know that you posted this message sometime ago and I'm not sure if you will get this reply, but I figured it was worth a try. I am Enrique Marcet Jrs.daughter. M Elena and M. Carmen are my aunts. I am beginning to do research on the Marcet family and any information you might have would be great.

Thank you,
Alina

havanacola  (View posts) Posted: 15 Jul 2007 7:58PM GMT
Surnames: Marcet
Hi Alina,
This is your cousin America. Your Dad's first cousin. Your great-aunt Aida's daughter.
Call me some time.
Take care,

America

mariacecilialeiva  (View posts) Posted: 8 Mar 2008 6:28AM GMT
Surnames: Beato
My name is Maria Cecilia Leiva-Beato. I am second cousin to Maria Elena, Jorge and Maria del Carmen Marcet Perales. I have the complete family tree for the Beato family since 1450. I have also all the information concerning the family dela Fuente Beato. I'll be delighted to share this with anyone. I am also going to Spain this year trying to find the family before 1450. My grandfather, Dr. Miguel Beato had a family tree and I own the documents he used to make it. I recognize the name Bechile. My mother knew Mr. Bechile very well in the Accion Catolica de Matanzas. Is that your father or grandfather? Maria Cecilia

Amable27  (View posts) Posted: 20 Nov 2008 7:31PM GMT
Surnames: Quiros, Andux, Trelles
Ma Elena Trelles Rodriguez:
Buscando apellidos comunes me tropece con su nota del 30 de Julio 2003 donde menciona a Rebeca Quiros segunda esposa de su abuelo Nicanor Trelles la cual tengo en mi arbol como Rebeca Quiros Andux hermana de Luis Enrique y Maria del Carmen Quiros Andux, pero no he podido averiguar el nombre de pila del padre o el segundo apellido de el o de la madre.
Tiene usted esos datos que me pueda pasar?
Gracias

Re: Apellido Quirós

Flor1400  (View posts) Posted: 25 Nov 2008 4:19PM GMT
Surnames: Quiros, Monteagudo
Estimado Sr./Sra.:

Leyendo su mensaje noté que tenemos un apellido en común que es el de Quirós.

Tengo una antepasada llamada María Lucía Quiros, nacida en Santa Clara, las Villas. Ella nació el 30 de agosto del 1748. El nombre de los padres no los tengo, debido al deterioro en que se encuentran los libros registros de la Catedral de Santa Clara de los cuales se hace dificultoso la lectura de los mismos. Ella casó con Juan José Monteagudo antes del 5 de abril del 1769. Juan José Monteagudo, nació aproximadamente por el año 1736, posiblemente en Santa Clara.

Por favor de dejarme saber si tiene alguna información que nos pudiera ayudar a relacionar a nuestros antepasados.

Mi correo para la genealogía es: cubanroots@bellsouth.net

Le saluda atentamente,

Jorge

Re: Apellido Quirós

leroy431  (View posts) Posted: 3 Dec 2008 12:52AM GMT
Surnames: Quiros, Cruz
Senor Jorge

La linea Quiros que you pertenesco son de Tamauilpas, Mi linea no se va tan atras do mas esta 1835. Y mi linea pasaron a Zapata,Texas Y unos se fueron a Hebronville,Texas. Jesus Quiros fue casado con Rosalia Cruz. Ya es todo que tengo de la familia Quiros.

Gracias por el interes
LeRoy.
Results per page    << Prev  |  Viewing 31 - 36 of 36

Find a Board

Page Tools